Suklaamuffinit

20.11.2019

Moikka taas! Mun piti jakaa suklaamuffinien ohje tänne jo ajat sitten, mutta kaikenlaista on tapahtunut viime aikoina, minkä takia en oo ehtiny blogiin mitään päivittelemään. Nyt oon kuitenki täällä taas ja jakamassa teille ohjeen herkullisiin muffineihin, joilla voi herkutella vaikka tsemppaustarkotuksessa keskellä viikkoa. Olkaa hyvä ja nauttikaa!

Suklaamuffinit

150 g        margariinia tai voita

1,5 dl         sokeria

2               kananmunaa

1,5 dl         vehnäjauhoja

1 dl            perunajauhoja

1 rkl           kaakaojauhetta

1 tl             leivinjauhetta

1 tl             vaniliasokeria

50 g         suklaata rouhittuna

+ suklaata koristeluun

  1.  Vatkaa pehmeä rasva ja sokeri vaahdoksi.
  2. Lisää kananmunat yksitellen hyvin vatkaten.
  3. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää siivilöiden taikinaan.
  4. Lisää myös rouhittu suklaa.
  5. Jaa taikina kahden lusikan avulla muffinivuokiin.
  6. Paista 200 asteessa noin 15-20 minuuttia.
  7. Muffinit voi lopuksi koristella vielä sulalla suklaalla.

Luulisin, että ohjeesta tulee noin 12 muffinia. En muista mistä oon aikoinaan ottanu tän ohjeen, vaan tää löytyy mulla moninkertasena omasta reseptivihkosta, kun oon tehny näitä yleensä isomman annoksen. Tässä ohjeessa on kuiteski ne alkuperäset määrät, ja luulisin, että tästä tulee ehkä noin 12-15 muffinia tai jotain sinne päin ;D

Kuvat ovat omiani.

© 2018 Worlds Collide. Kaikki oikeudet pidätetään.
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita