Rewind: Huolehdi itsestäsi -Heinäkuu

31.07.2019

Niin on vaan heinäkuuki nyt hurahtanu. Ite en oo ainakaan kovin tietosesti tätä teemaa aatellu, mutta oon silti jollain lailla toteuttanu. Heinäkuun alku oli vielä aikalailla lomailua ja kävin mm. mökillä, mikä oli ihanan rentouttavaa. Nyt loppupuolella oon yrittäny päästä enemmän siihen arkirytmiin kiinni, huolehtien kuitenki itestä samalla. Oon monille päiville kirjottanu itelle semmosen suunnitelman, missä oon vähän lajitellu sitä, millon tekisin mitäki. Välillä oon onnistunu tosi hyvinki sitä toteuttamaan, mikä on ollu aika hyvä juttu, koska sillon oon saanu paljon asioita tehtyä. Oon ylleesäkki semmonen tyyppi, että mua alkaa ahistamaan hirveesti, jos en pitkään aikaan saa mittään aikaan eikä mikkään suju. Siks mulle on ollu tärkiää, että oon saanu tehtyä kaikkia omia pikku projekteja ja muitaki juttuja mistä tykkään. Oon lukenu, värittäny, kirjottanu, tehny töitä, nähny välillä kavereita ja oon myös onnistunu lissäämään liikuntaa. Unirytmiki on pääosin pysyny aika hyvin kasassa.

Vaikka mää oonki toteuttanu tän kuukauen teemaa osittain aika suunnitelmallisesti, ei se tarkota, että kaikkien muittenki ois kuulunu tehä niin. Joillekki soppii paljon paremmin just se, ku ei suunnittele mittään vaan voi vaan olla ja mennä ja tehä miten haluaa ja mitä haluaa. Välillä mullekki soppii tuo, mutta jos oikeesti tuntuu, että on tarve saaha asioita tehtyä ja pystyn silleen edistää jollain tavalla mun hyvinvointia, ni sitte tarvin semmosta suunnittelua ja aikatauluttamista. Tykkään just kirjata kaikkia asioita ylös ja esim. kalenterit on aivan parhaita. Mutta tässäki huomaa sen, että ihmiset on erilaisia, ja vaikka ois joku sama asia mitä tehhään, ni on miljoona eri tapaa tehä se ja riippuu ihmisestä, mikä on se oikia tapa.

Toivon totisesti, että teillä on ollu rentouttava heinäkuu ja ootte muistanu pittää itestä huolta monilla eri tavoilla. Ja vaikka nyt heinäkuu loppuuki, ni älkää lopettako itestänne huolehtimista. Oma hyvinvointi on aivan älyttömän tärkiä juttu. Ensin pittää pittää huolta itestä, jotta jaksaa huolehtia myös muista.

Taustalla oleva kuva on omani.

© 2018 Worlds Collide. Kaikki oikeudet pidätetään.
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita