Kiireitä, kiireitä

15.01.2019

Moikka taas!

Taas on ollut vähän taukoa viimeisimmästä kirjoittelusta. Oon niin sanotusti palannut takaisin koulun penkille eli opintojen pariin, ja kiirettä on pitänyt heti alusta alkaen. Vaikka viime viikko olikin vasta ensimmäinen, oon silti jo aika poikki. Hirveästi ollut hommaa heti ensimmäisellä viikolla, joten ei oo paljon ylimääräistä ehtinyt tehdä.

Oon tässä pohtinut muutamia juttuja blogiin liittyen. Ensinnäkin, kumpi ois parempi, kirjakieli vai puhekieli? Vai niiden sekoitus? Minkälaista tekstiä on kivointa lukea? Tuleeko rennompi olo jos käytän kirjoittaessa puhekieltä? Entä onko kirjakieli liian virallista? Aluksi, ensimmäisissä postauksissa taisin käyttää aika lailla kirjakieltä, mutta sen jälkeen on lipsunut vähän puhekieltä joukkoon Itsellä on ainakin rennompaa kirjoittaa, kun ei tarvitse kiinnittää huomiota siihen, käytänkö joka kohdassa kirjakieltä vai en, vaan voin vain kirjoittaa suoraan niin kuin ajattelen. Välillä kirjoittaessa ajattelen kuitenkin kirjakielellä, ihan huomaamatta. Tähän asiaan kaipaisin ehdottomasti kommentteja, mikä olisi paras vaihtoehto! Ja onko se kirjakielen ja puhekielen sekoitus, mitä taidan parhaillaankin kirjoittaa, liian sekavaa? Kommentteja asian tiimoilta vastaanotetaan :)

Pari muutakin juttua mulla on tässä viritteillä blogin suhteen. Mua itteä häirittee, kun postauksiin kommentointi ja postauksista tykkäys onnistuu vain facebookin kautta. Se onnistuu vain silloin, jos kirjautuu omalle facebook-tilille. Huomasin sen itse tuossa äskettäin ja tajusin sen ongelmaksi, sillä minulla itsellänikään ei ole facebookia. Sitä paitsi, mun mielestä kaikkien pitäis pystyä kommentoimaan, oli sitten facebook käytössä tai ei. Tähän asiaan yritän saaha muutosta ja yritän muuttaa sen asian niin, että tänne voisi kommentoida ihan muutenkin, ilman facebookia :)  Sitä odotellessa.

Mua itseä on myös häirinnyt se, että en ole kirjoittanut tänne mitään pitkään aikaan, vaikka olisin halunnut. Olen myös miettinyt sitä, että joistakin lukijoista on varmasti myös tylsää, kun pitkään aikaan ei tule postauksia. Tässä vaiheessa en pysty vielä luvata mitään tiettyä päivää tai aikaa, kuinka usein tulisi postauksia. Arki on välillä sen verran kiireistä, ettei millään ehdi vaikka haluaisi, tai sitten ei vain jaksa. Joskus saattaa olla sellainen tilanne, että jotain blogitekstiä on suunnitteilla ja on tulossa, mutta se voi vaatia hieman enemmän taustatyötä. Esimerkiksi juuri tällä hetkellä mulla on suunnitteilla eräs blogipostaus, tai oikeastaan blogipostaussarja, mutta se vaatii sen verran enemmän taustatyötä, ettei se ihan hetkessä synny, varsinkaan näin kiireen keskellä. Toivon, että kaikki ymmärtäisivät tämän asian, että joskus vähän pidempi hiljaisuus blogissa voi ennakoida jotain vähän isompitöistä postausta. Tähän aiheeseen liittyen toivoisin myös teidän ehdottavan kommenteissa, millaisia postauksia haluaisitte minun tekevän, mitkä aiheet kiinnostaa, mistä aiheista haluaisitte, että käsittelisin niitä. Haluaisin todella mielelläni kuulla teidän kommentteja ja ehdotuksia blogitekstien sisältöön liittyen! :)

Tsemppiä kaikille kiireiseen arkeen, muistakaa pitää myös lepohetkiä! :)

Postauksen taustalla oleva kuva on otettu Webnode:n kuvista.

© 2018 Worlds Collide. Kaikki oikeudet pidätetään.
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita